Voor:

Werkwijze

Ondersteuning op school

1. Eerste stap: ondersteuning binnen de school

  • Bij zorgen over de (leer)ontwikkeling van een leerling onderzoekt de school eerst welke hulp intern mogelijk is.
  • Als de benodigde expertise niet binnen de school aanwezig is, kan externe ondersteuning worden ingeschakeld.
  • De school maakt vooraf een inschatting van wat nodig is voor de leerling, een groepje leerlingen en/of de leerkracht.

2. Afstemming met Chinski

  • Chinski bespreekt samen met de school de wensen en verwachtingen van het begeleidingstraject.
  • Er wordt gekeken naar de ondersteuning die nodig is om de gestelde doelen te behalen.
  • Voor meer informatie over onderwijsarrangementen en de mogelijkheden bij Chinski: info@chinski.nl.

3. Start van het traject

  • Een begeleider van Chinski wordt gekoppeld aan het traject.
  • Er volgt een startgesprek met alle betrokkenen.
  • Tijdens dit gesprek worden:
    • Gezamenlijke, haalbare doelen vastgesteld.
    • De doelen vastgelegd in een handelingsplan en gedeeld met betrokkenen.
    • Afspraken gemaakt over de duur, frequentie en evaluatiemomenten van het traject.

4. Uitvoering van de begeleiding

  • De begeleiding vindt plaats in de klas of buiten de klas, afhankelijk van de hulpvraag en behoeften.
  • Indien begeleiding op school niet mogelijk is, kan dit op een van de praktijklocaties van Chinski.

5. Voorkeur voor vaste begeleiding

  • De voorkeur gaat uit naar een vaste orthopedagoog of psycholoog op school, bijvoorbeeld op een vaste dag of dagdeel.
  • Dit zorgt voor korte lijnen en effectieve samenwerking.